Salgsprosessen
|
Steg for steg
SALGSPROSESSEN
Steg for steg
1. Salgsskjema
Fyll ut vårt digitale salgsskjema, lenger ned på denne siden, for å starte salgsprosessen. Vi trenger litt informasjon om deg, samt hva du ønsker å selge til oss. Merk at dersom du skal selge en myntsamling med numismatisk verdi (samleverdi), så ønsker vi at du laster opp flere oversiktsbilder av samlingen.
2. Digital kontrakt
Etter at du har sendt inn digitalt salgsskjema til oss, behandler vi din forespørsel fortløpende. Videre vil du motta en heldigital kontrakt som du enkelt fyller ut på telefon, PC eller nettbrett. Kontrakten signerer du med Bank-ID. Vi mottar automatisk beskjed når du har fylt ut- og signert kontrakten.
3. Innsending
I mailen du mottar av oss med digital kontrakt, vil du også motta en link til sendingsetikett fra Bring. Fyll ut din avsenderinformasjon og ta med den digitale QR-koden du mottar til din lokale Post-i-butikk. Scan koden på deres etikettmaskin for å få din etikett utskrevet. Lim den på pakken og send av gårde!
4. Verifisering
Når vi har mottatt din sending vil vi verifisere og kvalitetskontrollere salgsobjektene med topp moderne testutstyr. Basert på resultatet, og i hehold til gjeldende metallpriser ved verifiseringstidspunktet, utarbeides endelig kjøpesum.
5. Utbetaling
Etter fullført kvalitetskontroll og verifisering utbetaler vi avtalt kjøpesum. Vi garanterer at dette vil skje ila. 24 timer (gjelder virkedager). Vi sender deg også et oversiktlig oppgjørsdokument på epost slik at du får full innsikt i handelen.